BHS met de borduurmachine

Building houses from scraps heet haar blog waar Jeanneke in 2012 start met met een huisjesquilt waar iedereen aan mee kan doen, meld je aan op haar blog.
http://buildinghousesfromscraps.blogspot.com/

BHS met de borduurmachine

Berichtdoor AnneMarie » Wo Jan 04, 2012 12:12 pm

:smile: In een andere topic heb ik al verteld dat ik de huisjes met de borduurmachine ga doen. De steek heet RedWork, maar de huisjes worden blauw op een lichtromige ondergrond. De garen is van 100% katoen, ik gebruik daarvoor Aurifil Mako 40.
Tussen de huisjes komt een shashing van scraps. De scraps heb ik twee jaar (dacht ik) eerder al eens gemaakt. De tussenblokjes worden rood.

De uiteindelijke maat nu van het blokje is 10.5 x 10.5 cm (exl.naad).
Het borduurtje heb ik gedigitaliseerd in Embird. Ik heb de maat van het borduurtje op 7.5 x 7.5 cm gezet.
Ik snij het huisje uit met 1 cm naad en stik ze aan elkaar met 0.5 cm naad.
De strip met scraps is 3 (incl.naad) cm breed en de tussenblokjes snij ik dan ook op 3 x 3 cm.
Als ik alles met 0.5 cm naad aan elkaar heb gezet blijft er een blokje over van 11x 11 cm inclusief naad.

Voor diegene die ook met de borduurmachine aan de slag willen (al is het maar een klein quiltje, wat erg leuk zou zijn) is hier het borduurbestandje.

11x11cm.jpg

2011 scraphuisjeredwork74.vp3
Enkel huisje past in een ring van 10x 10 cm.
(4.28 KiB) 496 keer gedownload

zeshuisjesinring.jpg

2011 scraphuisjeredwork746x.vp3
Zes huisjes past in een ring van 360 x 200 cm.
(24.23 KiB) 482 keer gedownload
Groetjes AnneMarie.
Gebruikers-avatar
AnneMarie

Re: BHS met de borduurmachine

Berichtdoor A.S » Vr Jan 06, 2012 10:08 pm

Bedankt Annemarie zo gaat het bouwen een stuk sneller. Je maakt het leuk met die gekleurde lapjes er omheen. Hoeveel ga jij er borduren?

Annie
http://annie.scholing-online.nl/

Quilten is een gezonde verslaving.
Gebruikers-avatar
A.S

Berichtdoor AnneMarie » Za Jan 07, 2012 10:05 am

:smile: ik moet het echt wegleggen want het werkt verslavend :lol:
Hoeveel huisjes het gaan worden ? Ik wil voor de volle quilt gaan, maar of het gaat lukken is nog de vraag. Momenteel heb ik voor twee maanden huisjes uitgeborduurt, ik moet nu eerst de kleur garen bijbestellen. Ik ben nu bezig om het ondersteuningsmateriaal achter de huisjes weg te halen en dan de stroken aanzetten, het schiet best op zo. Het voordeel nu is dat ik ook aan andere projecten kan werken wat ik erg prettig vind.

Ga jij ook mee doen...? Al is het een klein quiltje..? Als je een andere maat nodig hebt geef het maar aan hoor of kan jezelf veranderen...? :thumps:
Laatst gewijzigd door AnneMarie op Zo Jul 21, 2013 6:02 pm, in totaal 1 keer gewijzigd.
Groetjes AnneMarie.
Gebruikers-avatar
AnneMarie

Berichtdoor A.S » Za Jan 07, 2012 9:45 pm

Ik kan zelf de maat in de software wel aanpassen. Misschien maak ik nog wel een klein quiltje ik moet er nog even over nadenken hoe ik het precies ga doen.

Annie
http://annie.scholing-online.nl/

Quilten is een gezonde verslaving.
Gebruikers-avatar
A.S

Berichtdoor alku » Zo Jan 08, 2012 4:06 pm

Bedankt Annemarie,

heb het patroon opgeslagen voor ooit, of voor als ik het niet meer zie zitten met de stoffen huisjes.
Lijkt me leuk afwisselend een geborduurd ( en dan met verloopgaren) en een PP huisjes van stofjes.
Je ziet plannen genoeg.
Groetjes Dini
alku

Berichtdoor AnneMarie » Ma Jan 09, 2012 1:03 pm

:thumps: leuk hoor, ik ook een goed idee met verloopgaren.
Groetjes AnneMarie.
Gebruikers-avatar
AnneMarie

Terug naar Building Houses from Scraps