Terug bij een grote liefde

Het voorstellen is niet verplicht, maar we vinden het altijd leuk om even kennis te maken met een nieuw lid.

Terug bij een grote liefde

Berichtdoor Brocouleur » Di Mrt 07, 2017 2:02 pm

Goedenavond/dag allemaal,

Na 5 jaar afwezigheid ben ik weer teruggekeerd naar mijn quiltliefde. Op zoek naar ruimte en rust in mijn hoofd bleek ik heimwee te hebben naar het gevoel van een quilt "onder mijn hand" te hebben. Het hele proces, van het uitzoeken van de stoffen tot de laatste steekjes van de rand, ik miste het best wel. Ik heb grote quilts gemaakt, o.a. Italiaanse mozaïek, een Boston Wedding quilt en diverse quilts van Victoriana, met allerlei technieken.
Maar na een pittige managementbaan kwam het moment dat ik zelfstandig ondernemer werd in brocante, een andere grote liefde. Ik restaureer meubels, stoffeer, schilder en ben altijd op zoek naar originele, oude spulletjes die ik in mijn winkeltje kan verkopen kan. Al mijn passie voor kleur, sfeer, liefde en respect voor oude spullen kan ik hierin kwijt.
Ik kan inmiddels stevig onderhandelen in het Frans, uit de auto rollen om 5 uur s' morgens voor een markt en knipperen met mijn wimpers om een goede deal te krijgen.
Regelmatig gebruik ik technieken die jullie als quilters bekend voorkomen. Appliceren, doorstikken en alles netjes afwerken.
Leuk, druk, hectisch en de constante druk om weer opnieuw de zaak vol te krijgen. Mijn hoofd liep over.
En dus bedacht ik weer eens iets quilterigs te doen. Ik draaide de grote doos met lapjes om, heel veel herinneringen aan vorige projecten en het gevoel wat dat opriep, ik wist het zeker.
Quilten.
Omdat ik niet de heisa van de naaimachine wilde hebben besloot ik alleen maar met de hand te werken. En zo kwam ik na enig googelen en Youtube bij hexagonnen.
Ik bleek heel veel lapjes met rozen te hebben en na een stapel hexagonnen geprint en uitgeknipt te hebben kan ik zeggen dat ik lekker bezig ben en dat mijn verwachtingen helemaal bleken te kloppen. Zo rustgevend!! Heerlijk.
Het wordt een slingerend rozenpad door de sneeuw. Allemaal verschillende rozen met witte omlijsting.
Mijn volgende voornemen was om ook weer deel uit te maken van een groep gelijkvoelenden voor de nodige Tips & Tricks en ervaringen.
Vandaar weer dit Forum.
Ik hoop me regelmatig te kunnen melden en eens een foto te kunnen plaatsen van mijn vorderingen met het rozenpaadje.
Brocouleur

Terug naar Even voorstellen.